sunnuntai 17. helmikuuta 2013

Haaste Miralta!

Kerro 11 faktaa itsestäsi.
Vastaa haastajan 11 kysymykseen.
Keksi 11 uutta kysymystä.
Haasta 11 bloggaajaa.

Aloitetaanpa siis niistä faktoista:

Marraskuu -12
1. Minulla on kolme ammattia ( Maaseutuyrittäjä, eläintenhoitaja ja kuluttajamyyntiin erikoistunut myyjä )
2. Haaveilen opiskelevani lisää, eläinalaa ehdottomasti. Kursseja olen opiskellutkin, mutta ihan kunnon kouluakin haluaisin vielä käydä.
3. Olen työskennellyt viidessä eri eläinalan paikassa ja olen todella tyytyväinen siihen, että olen saanut tehdä sitä mitä oikeasti haluan!
4. Minulla on neljä koiraa, tämäpä vasta yllätys! 
5. Tykkää mersuista<3 Ennenkuin sain oman mersun, tuntui ettei autoilla ole mitään merkkikohtaisia eroja, nyt tiedän että olin hyyyyyvin väärässä! :D
6. Olen harrastanut, tai kokeillut koirien (tai lainakoirien) kanssa melkein kaikkia lajeja mitä Suomessa koirien kanssa voi harrastaa. ( Agility, toko, vetojutut, pk-lajit, koiratanssi, vepe, paimennus, näyttelyt jne jne)
7. Seitsemänteen kohtaan sopii hyvin tieto siitä, että seurustelen seitsemättä vuotta! 
8. Eka ikioma ja täysin itse hoidettu ja kustannettu koirani Jami täyttää tänä syksynä jo 10v<3 Rakkain karvapörhelö<3
9. Tupakkaa en ole maistanut koskaan. (Miralla sama tässä, oli pakko jättää kun pitää paikkansa munkin kohdalla! )
10. Olen onnellinen siitä mitä mulla on!
11. Haaveilen laumanvartijasta, mitsuista ja parista huskystä lisää.. Ensin kuitenkin omakotitalo ja sitten vasta edes mietitään tosissaan lisää koiria tähän talouteen! Myös muita eläimiä tulee luultavasti vasta sitten, ku okt ollaan ostettu.


Uudet kysymykset:

1. Miten päädyit rotuun/eläimeen minkä/mitä omistat?
Olen aina rakastanut keeshondeja ja pommeja, siis alle kouluikäisestä jo. Toki rakastin oikeastaan kaikkia koiria, mutta spitzit on iskeneet mua syvälle sydämeen aina<3 (silloin ei vielä koirakirjoissa mitään muita spitzejä ollutkaan, kuin kessuja ja pommeja). Kun haaveilin ekasta ikiomasta koirasta perheemme sheltin lisäksi, mietin muitakin rotuja, mutta kyllä se mitteli oli aivan selkeä vaihtoehto, kun luin rotukuvausta ekan kerran, tuntui että voisin ruveta itkemään, niin omalta se rotu kuulosti! Mittelit, ah, niin mun juttu<3 Ja näitä nyt sitten viimein kaksin kappalein, yli 8 vuotta Jamin penskasta kerkesinkin haaveilla ja sitten odotus palkittiin! Riemu<3


Jami 9v <3
Taika kolmatta päivää meillä<3
Huskyjä olen ihastellut myös kauan, ainakin ekaluokalta asti, kun luin niistä koirakirjoista.. Huskykuume kuitenkin räjähti käsiin siinä vaiheessa, kun kävimme luokan kanssa tutustumassa muutamassakin huskykennellissä- olin aivan myyty! Tutustumisreissun jälkeen tajusin, että mullahan olisi mahdollisuus ottaa toinen koira, olin valmistumassa piakkoin, minulla oli auto ja kulkeminen olisi nyt todella helppoa jne. Rupesin tutustumaan vielä enemmän rotuun ja kävin hoitamassa erään kasvattajan koiralaumaa hänen ollessaan reissuissa ja sain hyvän käsityksen siitä millainen rotu oikeasti on kyseessä. Kasvattajalla oli niin käyttö/kilpalinjaisia- kuin näyttelylinjaisiakin koiria, joten en ehkä parempaa tutustumismahdollisuutta rotuun olisi voinut saada! Monen sattuman kautta (vaikka olin jo päättänyt että ehkä jätän huskyn hankkimisen myöhemmäksi) sain käsiini Taikan, ja voi apua, se oli rakkautta ensisilmäyksellä! Se tilanne kun Taikan ekan kerran näin, olisi niiiiin pitänyt saada videolle, en voinut tajuta että voinko minä oikeasti saada tuon koiran!

Colliesta olen haaveillut siitä asti , kun Lassie pätkiä näin, yllätyyyys! Rotu on kiehtonut muutenkin kyllä, kun olin lapsi, naapurissa asui collie narttu nimeltään Milla, se oli niiiiin ihana ja upea että. Millan takia perheemme hankki sheltin, äiti ihastui Millaan ja ilostui suuresti kun tajusi että näitähän saa "miniversioinakin" ja sellainen meillei sitten hankittiin.  Makiaa ei siis minkään Lassiekopion toivossa ole hankittu. Enemmän kuin tyytyväinen olen ollut tuohonkin karvakaveriin, mahtava tapaus! Mankkukin tykästyi collieihin, kun puhuimme yhteisestä koirasta ja sen jälkeen ei ollutkaan enää epäselvää minkä rotuinen koira meille tulee! Makian valinta pentueesta ei ollut mulle ihan helppo, toisinkuin Mankulle joka oli heti sitä mieltä että juuri Makia tulee meille. Pitäisi siis vissiin jatkossa antaa vaan suosiolla Mankun valinta pennut, kun se heti osuu näin kohdalleen?


Makia 8vk<3


2. Miten ruokit koiraasi/eläimiäsi?
Ruokin suurimmaksi osaksi raa'alla (mutta en todellakaan barffaa) mutta hieman menee  myös palkkana esim lenkillä/aktivointileluista laadukasta nappulaa. Lisäravinteita käytän aika paljon, taidan tehdä niistä jossakin vaiheessa ihan oman postauksensa.

3. Mitä harrastatte?
Säännöllisesti lähinnä vetojuttuja, agilityä, näyttelyitä, hakua ja tokoa. Myön monia muita lajeja tulee treenailtua silloin tällöin.

4. Miksi aloit kirjoittamaan blogia?
Halusin tallentaa lähinnä koirien kuulumisia johonkin, lähinnä itseäni varten, mutta moni myös pyysi että alkaisin kirjoitella juttuja ylös- ja sitten yhtenä yönä sain viimein itseäni niskasta kiinni ja sain blogin perustettua.

5. Suurin unelmasi?
Ihan hullua, mutta monet suuret unelmani ovat jo toteutuneet! Mutta niitähän piisaa lisääkin ja niitä ovat mm; upea omakotitalo, omat agility esteet, pieni kotieläinpiha, paljon lisää tietotaitoa eläimistä..

6. Ketä/mitä ihailet?
Ensinnäkin kaikkia jotka elävät niin, etteivät tahallaan satuta muita eläimiä ja ihmisiä. Mutta jos joitakin henkilöitä pitää nimetä niin esim Tommy Wiren, Tuire Kaimio ja Victoria Stillwell ovat sellaisia ihailun arvoisia, vaikken varsinaisesta ketään yksittäisiä ihmisiä ihailekkaan.

7. Oletko kilpailuhenkinen? En aina, mutta jos olen, niin silloin todellakin olen! Mutta huono häviäjä en ole, jos toinen on parempi niin sitten se on, pitää vain treenata kovemmin tai myöntää ettei asialle voi mitään.. Aina on joku joka on itseä parempi siinäkin asiassa missä olet itse yleensä se paras.

8. Millä perusteella valitsit nimen lemmikillesi? Jami nimeä olen aina rakastanut, Taikan nimi oli valmiina, Makia oli vaan niin Makia ja Riemunrobininiimukkaan nimeä pohdittiin kauan, kun olin kehittänyt pakkomielteen R:llä alkavasta nimestä! :D

9. Mitä odotat?
Ekana tuli mieleen että viikonloppuja, niitä tulee aina odotettua! Tällä hetkellä en sen suuremmin odota mitään yksittäistä asiaa, nautin elämästä hetki hetkeltä! Koirat, kaverit, harrastukset, Mankku, perhe<3

10. Matkakohde, jonne haluaisit matkustaa?
Norjaan katsomaan miekkavalaita, Ruotsiin Kolmårderiin ja Australiaan, ah <3

11. Millaisen ensivaikutelman annat itsestäsi muille ihmisille?
Puheliaan, sosiaalisen ja eläinrakkauskin varmaan puskee läpi aika nopeasti! :D



Nyt en kyllä millään jaksa keksiä kysymyksiä, enkä haastaa ketään, oon tylsä! Mutta haasteen voivat toteuttaa kaikki jotka haluavat ja ehkäpä Miran kysymyksiä saapi käyttää ja niihin vastailla! :)

5 kommenttia:

  1. En ymmärrä miksi en saa tuota tekstiä nyt ollenkaan fiksusti, pahoitteluni siitä!

    VastaaPoista
  2. On kyllä aina mukava lukea sun juttuja ja teidän kuulumisia ja kaikkea! Ikävä jo taas! Mä en oo jaksanut pitkään aikaan kirjottaa ajatuksella mitään. Möööh! No ehkä taas kun kevät tulee!

    VastaaPoista
  3. Hihii, kiva kuulla! :) Ehkä kevät tosiaan piristää suakin, sieltä se kyllä taas tulee vaan, pikkulinnut lauloi tänään aamulenkillä, ihanaa! <3

    VastaaPoista
  4. Mitä vielä eläinalalta haluaisit opiskella? Joku tietty koulutus?

    VastaaPoista
  5. Etologiaa haluaisin opiskella ja paljon, ei vaan täälä Suomessa oikein onnistu hirveän pitkälle se. Haluan myös joskus opiskella enemmän koirahierontaa ja eläinten ruokintaakin olisi kiva opiskella ihan virallisesti lisää, eikä vaan omatoimisesti. :) Saa nähdä mihin vielä päätyy ja mitä opiskelemaan!

    VastaaPoista

Kaikenlaiset kommentit ovat tervetulleita, myös kritiikki, joten eikun sormet syyhyämään!