maanantai 19. maaliskuuta 2012

Simply the best, better than all the rest, better than anyone, anyone I've ever met! ♥

Haasteen 8. päivä ja aiheena olis suosikkikuva! Haasteen idean ja päiväkohtaiset aiheet näet tästä.


Suosikista tulee ihan ekana mieleen Jami. Jamin jälkeen perhe, ystävät ja Mankku. Mutta koska Jami tulee ekana mieleen ja on suosikin paikkansa ansainnut, rupesin pohtimaan, mitkä olis mun lempikuvia tästä herrasta.

Rakas pallohullu!

Herrasta, joka on tullut mulle hieman ennen rippikouluikää ja ollut mun tukena ja ilona siitä asti! Jamin kanssa sain laittaa koiraharrastukseni kunnolla käyntiin. Agilityä, tokoa, näyttelyitä jne, niin monia asioita koettiin Jamin kanssa jo sen ekana elinvuotena. Parempaa harrastuskoiraa en kyllä olisi voinut saada! Helposti innostuvaa, erittäin nopeasti oppivaa ja lähes kaikella palkkautuvaa koiraa oli ja on niin suuri ilo kouluttaa, ettei sitä voi sanoin kuvailla. Peruskoulun jälkeen Jami lähti mun kanssa Tarvaalaan opiskelemaan eläintenhoitoa ja kasvamaan teinistä (Jamiki oli vielä vähän teini! :D) aikuiseksi. Jami olikin tiiviisti mukana koko opiskelujeni ajan, jokaisessa harkkapaikassa se kulki mukana ja harrasti kanssani, sekä kävi koululla kursseja kanssani.

Jami oli mukana, kun rakastuin ensimmäistä kertaa, kun ajoin yksin autolla ensimmäistä kertaa, kun muutin solukämpästä ihan omaan kämppään, kun valmistuin ja kesä oli täynnä kriisejä.. Ja kun sain ensimmäisen virallisen työpaikan, Jami oli silloinkin touhussa mukana. 

Niin monenlaista on tämä koira nähnyt, että voisi varmasti kirjoittaa seikkailuista kirjan, jos vain osaisi. Jami on matkustellut ympäri Suomea ja Eurooppaa ja tehnyt karkureissun Espanjassa. Kulkenut laivalla, lentokoneella, linja-autolla, junalla ja traktorilla, tehnyt pentuja, ratsastanut hevosella sekä nähnyt eri eläinlajeja enemmän kuin suurinosa ihmisistä, harrastanut agia, tokoa, koiratanssia, näyttelyitä, mätsäreitä, hakua ja jälkeä, muuttanut monta kertaa, selvinnyt kaltoinkohtelusta, hoitanut mun kanssa lehmiä, lampaita, kanoja ja ties mitä muita eläimiä, käynyt viihdyttämässä lapsia päiväkodissa, esiintynyt agility- ja tokonäytöksissä, mainoksissa, lehdissä ja kalentereissa ja ennenkaikkea ollut mulle se maailman parhain koira!
Harmittaa, kun juuri mistään meidän seikkailuista ei ole kuvia, mutta onneksi muistot säilyvät. 

7,5v



Kanoja hoitamassa. Oli kiva ylläri löytää herra tuolta! :D 2007


Koulunkäynti oli välillä rankkaa! :D <3


Olen viettänyt viimeisen kahdeksan vuoden aikana Jamin kanssa huomattavasti enemmän aikaa, kuin kenenkään muun yksittäisen ihmisen tai eläimen kanssa, onko se siis ihme, että se on niin tärkeä?


Kohti koulun agilitykenttää!


Ekalla kesälomalla Tarvaalasta!


Lehmiä hoitelemassa!


Hommissa ohrapellolla!
En usko, että elämäni aikana mikään koira, voi olla yhtä vahvasti mukana elämässäni, kaikkien muutosten keskellä. Uskon, että itselläni tulee aina tästä eteenpäin olemaan enemmän kuin yksi koira, joten senkään takia en usko kiintyväni niihin yhtä lujasti, kuin Jamiin olen kiintynyt. Taika ja Makia ovat todella tärkeitä ja rakkaita, mutta Jami on elämäni koira, siitä ei ole epäilystäkään!


Jami osas olla nii hienosti, kuvaaja ei sitte niinkään. Sjärvi 2011


Eka kesäloma Tarvaalasta, vietettiin paljon aikaa Miran ja Miran spitzien kanssa. Tämä kuva on myös Miran ottama.

Olen koko tekstin kirjoittamisen ajan miettinyt, että mikä voisi olla lempikuvani Jamista, mutta en osaa kyllä yhtään päättää, joten laitoin tähän muutamia sellaisia, jotka nyt nopeasti osuivat silmiini kun kuvakansioita selailin. Kuvat eivät ole mitään huippuotoksia, vaan lähinnä oon valinnut ne siksi, kun niistä tulee mahtavia muistoja mieleen ja ne kuvaavat Jamia, siksi ne ovat niitä suosikkeja.


Uimassa Saarijärvellä 2009


Jami on ihan pallohullu!


2010


Syysloma 2006, Koskenkorvalla Jamin kanssa 


ROP Pieksämäellä 2005


Tokohyppy!


Ikuinen touhottaja!
Meidän molempien lempiharrastus!


Ilman Jamia, mun elämä olis ollut paljon kurjempaa ja vaikeampaa, paljon olen velkaa tälle niin pienelle, mutta silti niin suurelle koiralle! Rakastan sinua, pieni karvapörhelöni, toivottavasti meillä on vielä paljon yhteisiä seikkailuja edessäpäin!

6 kommenttia:

  1. Mulle tuli tippa linssiin ku tän luin! Ihana teksti<3 :')

    VastaaPoista
  2. Mä kirjottelinki tätä ihan itku kurkussa, Jami on mulle niin tärkeä! <3 Niin monesta huonosta hetkestä se on auttanut selviämään ja niin monessa mahtavassa jutussa se on ollut mukana! Nytkin nukkuu mun selän päällä, kun makoilen sohvalla läppärin kanssa. Aina lähellä <3

    VastaaPoista
  3. Mulle tuli kanssa sellainen herkistely tätä lukiessa. Ihana teksti, ihana Jami, ihanat te, ihana rakkaus. JA IHANA VENEKUVA!

    VastaaPoista
  4. Innostuin sitte vielä lisäileen muutaman kuvan ja vähän tekstiä! :D

    Rakkaus on ihanaa, kaikkein parasta mitä voi olla<3 Ja Jami kiittelee kehuista, tykkää olla ihana :)

    VastaaPoista
  5. En ilmiselvästi ole ainoa joka luki tätä ihan liikuttuneena! Tätä lukiessa ei voi olla kun vakuuttunut siitä miten tärkeä tuo pikkuherra on sulle! ♥ Tosi kaunista tekstiä ja noi kuvat on ihan mahtavia :)

    VastaaPoista
  6. Kiitos! :) Hienoa, että teksti vakuutti Jamin tärkeyttä mulle! Tuo kun tosiaan on mulle todella tärkeä! <3

    VastaaPoista

Kaikenlaiset kommentit ovat tervetulleita, myös kritiikki, joten eikun sormet syyhyämään!